Административен регистър
Общ устройствен план
Индекс на качеството на въздуха
Национална телефонна линия за деца 116 111
Сигнали за неработещо улично осветление

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

10.06.2024

Община Севлиево уведомява за извършването на безплатни прегледи за туберкулоза



По данни на СЗО през 2022 г. 10,6 милиона души в света са се разболели от туберкулоза, а 1,3 милиона са смъртните случаи. Мултирезистентната туберкулоза (MDR-TB) остава заплаха за обществото. В света през 2022 г. 410 000 лица са развили резистентна форма на това заболяване. Регистрираните лица през 2023 г. в България са 881, а през 2022 г. са били 792, като се запазва тенденцията броят на мъжете да е по-голям от този на жените.

С дейностите заложени в Националната програма за превенция и контрол на туберкулозата в България се цели намаляване на заболеваемостта. Тя присъства във всички страни и възрастови групи, но е лечима и предотвратима, ако е открита навреме и правилно лекувана.

Министерство на здравеопазването и Белодробна болница - Габрово обявяват от 17 до 21 юни 2024  „Седмица на отворените врати“ за ранно откриване на туберкулоза в област Габрово.

Екип от квалифицирани медицински специалисти - д-р Станчев, д-р Пенкова и медицинските сестри Любка Димитрова и Камелия Драгиева, ще извършва безплатни прегледи за туберкулоза на 17.06.2024 г. и 18.06.2024 г. в кабинет 307, ет. 3 на ДКЦ-1 – гр. Севлиево, който се намира на улица „Стефан Пешев“ № 147. От 08.30 до 12.00 часа на посочените дати, на всеки желаещ ще се проведе обследване на риска чрез анкета и консултация, а на съмнителните за заболяването лица ще се провеждат допълнителни прегледи и изследвания.

Целта е да се повиши обществената информираност по отношение на туберкулозата.






« назад


Достъп за глухи лица
Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на   жилищния сграден фонд
I Love Bulgaria
Pr_grajdani
Pr_NPO
Pr_firmi